PB95 5,45
PB98 5,72
ON 5,29
LPG 2,53
21 marca 2008 01:00

Na jednym baku z Paryża do Madrytu

Oszczędność Audi.



Audi France zorganizowało przejazd 6 załóg dziennikarzy motoryzacyjnych pomiędzy Hiszpanią i Francją na jednym pełnym baku paliwa. W trasę wyruszyły modele Audi A4 z silnikami 2 l TDI. 65 l oleju napędowego w baku okazało się dawką wystarczającą do pokonania dystansu 1260 km po drodze, na której czyhały paryskie korki, objazdy autostrad, przejazd przez Pireneje. W żadnym z samochodów nie zapaliła się nawet żółta lampka rezerwy.



Najlepsza z załóg przejechała do Madrytu ze średnim zużyciem paliwa 4,45 l/100 km. To, co pozostało w baku, pozwoliłoby przejechać jeszcze 200 dodatkowych kilometrów. Pozostałe 5 samochodów miało wyniki niewiele gorsze - ich średnie zużycie paliwa wyniosło 4,49, 4,57, 4,60 i 4,72 l na 100 km. Była to jedna z wielu tego typu akcji zachwalających oszczędność Audi. Na przykład dziennikarzy angielskich wysłano w trasę z Londynu do Berlina.
audi a4 a4 audi

93Komentarze

gość 13 maja 2014 17:47
0 0 0
Autobusy na wodę?Swój samochód dr Gulak zaprezentował w środę (17 maja) na terenie zajezdni radomskiego MPK. Szuka bowiem partnerów, którzy podjęliby się testów jego silnika. Także na silnikach autobusów. Tadeusz Socha, prezes MPK, podszedł do projektu z dystansem, ale również z aprobatą. Gotowy jest przeprowadzić testy na starym silniku, ze skasowanego już autobusu.- O tym, żeby jakiś autobus z taką instalacją wyjechał na ulice, nie ma na razie mowy - mówi Socha. - Każdy silnik musi mieć homologację, a ten jej nie ma.Bark homologacji to największy problem Jana Gulaka. Aby ją uzyskać, potrzebne są kosztowne testy.- Wysłałem pismo do ministra transportu. Dostałem odpowiedź, że jeśli zgromadzę półtora miliona złotych na testy, to dostanę jego poparcie - mówi z przekąsem Jan Gulak. - Nie rezygnuję jednak i wysłałem kolejne pismo, z gwarancją 90 proc. zysków dla budżetu państwa ze sprzedaży silnika czy licencji.Tymczasem silnikiem zainteresował się minister transportu... Grecji. W Atenach zanieczyszczenie powietrze pochodzące ze spalin jest bardzo duże.- Na razie sam jeszcze zdobywam doświadczenie w tym zakresie - mówi Gulak.Jan Gulak jest doktorem nauk humanistycznych. Wykłada w Wyższej Szkole Dziennikarstwa w Warszawie, Wyższej Szkole Dziennikarstwa w Radomiu i Wyższej Szkole Handlowej w Kielcach.Tomasz Dybalski
rovi 13 maja 2014 17:47
0 0 0
TOURANem robię w cyklu mieszanym średnią 6.2 litra ropy na 100 km. Dodam, że wyposażony on jest w silnik 1,9TDI z chipem. A jak Wy? Ma ktoś takiego TOURANa?
gość 13 maja 2014 17:47
0 0 0
Szacunek jak zwykle dla VAG :)
gość 13 maja 2014 17:47
0 0 0
jako posiadacz MKV 2,0 TDI .... szacuneczek :)
Audi A4-B6 131KM 13 maja 2014 17:47
0 0 0
Audi to poezja sama w sobie :)Piękne, solidne, oszczędne i mocne samochody!Marzy mi się taka B8...
JJ_ 13 maja 2014 17:47
0 0 0
Niezły wynik. Ba nawet wzorowy.
gość 13 maja 2014 17:47
0 0 0
każde jedno nowoczesne auto z podobnym dieslem by tak samo przejechało, albo i dalej, więc nie ma co się podniecać.
gośćiówa 13 maja 2014 17:47
0 0 0
Skoro zawsze jest konflkt pomiędzy Audi i BMW to jestem ciekaw jak odpowiednik A4 z BMW dał by sobie rade! jest wogóle taki silnik w dieslu w BMW seri 3?
gość 13 maja 2014 17:47
0 0 0
moj pali po trasie 2,7 - 2,8 l/100km to za te kase bym do Tokyo dojechal a nie tam do madrytu
gość 13 maja 2014 17:47
0 0 0
W pirenejach i wielu innych miejscach jechali na luzie niczym autobusy z Polski
krijebr 13 maja 2014 17:47
0 0 0
Czytałem w auto świecie. Kalkoński ciamajdo musisz wszystko kopiować z AŚ ?
Gość 07 listopada 2010 20:18
0 0 0
1992 r. Peugeot 306 TDI 1,9 trasa 1310 km na jednym baku już dziś nie pamiętam jakiej pojemności był bak
Gość 07 listopada 2010 15:25
0 0 0
jesteś gosciu głupcem ,ja nie czytałem w Auto Świecie więc świetnie,że mogłem to przeczytać na Autokracie.pl. Daj sobie koleđ na luz a nie plujesz na innych,należysz do tej najgorszej grupy społeczeństwa...
gość 25 marca 2008 20:14
0 0 0
tak jak u nas dziennikarze polscy auto swiata sa obiektywni. Ale dobrze jest w cos wierzyc.
Automat 21 marca 2008 19:14
0 0 0
Zadziwiające... silniki wysokoprezne coraz oszczedniejsze - gdzie jest granica. A może by tak zrobic chybryde na bazie diesla?
Poprzednia Następna 4 5 6