PB95 5,45
PB98 5,72
ON 5,29
LPG 2,53
Mateusz Pietruszka | 17 czerwca 2013 17:00

Skoda Citigo Sport

Sport raczej tylko z nazwy.

Kiedyś, gdy samochód miał 60 KM pod maską, rzeczywiście można było go nazwać sportowym. W obecnym czasie jest to w pewnym stopniu ironizowanie. Zgadnijcie, co zrobiła Skoda – wprowadziła właśnie do Polski Citgo i nazwała je… Sport!

Trudno uznać taką nazwę za adekwatną do osiągów tego małego samochodu. Daleko im do sportowych, ale fakt faktem, jazda tym małym przecinakiem po mieście, nawet mimo skromnego silnika, daje frajdę.

Pochylmy się jednak nad tym, czym tak naprawdę jest Citigo Sport. Pod maską nic nie uległo zmianie, ale za to z zewnątrz już tak. Mała Skoda prezentuje się o wiele agresywniej. Ma duże felgi, dokładkę pod przednim zderzakiem, pseudodyfuzor z tyłu i zawieszenie niższe o 15 mm. Możemy nawet dorzucić kolorowe pasy.

W środku użyto tapicerki ze specjalnymi akcentami kolorystycznymi, a deska rozdzielcza jest czarna ze środkową częścią polakierowaną na szaro. Przy prawym nawiewie znajdziemy napis Sport.

Takie Citigo kosztuje przynajmniej 40 690 zł (3-drzwiowa wersja, silnik 60-konny). Jeśli chcemy mieć mocniejszy motor musimy dołożyć 1500 zł. Tyle samo dopłacimy do wariantu pięciodrzwiowego. W przypadku silnika 75-konnego możemy mieć zautomatyzowaną skrzynię ASG. Citigo Sport w nią wyposażone kosztuje 46 315 zł.

skoda citigo skoda citigo sport sportowe citigo citigo sport

14Komentarze

Gość 13 maja 2014 20:11
0 0 0
rozsmieszyles mnie kupilem meganke 3 letnia i po dwoch latach na same naprawy wylozylem 18 tys, pln smiech na sali za te pieniadze moglbym jezdzic porsche francuzy to najwiekszy syf na swiecie
inż 13 maja 2014 20:11
0 0 0
W Volkswagenie GT Up! nie będzie silnika 1,2 TSI (85 albo 105 KM) tylko nowa jednostka 3 cylindrowa 1,0 TSI 110 KM
misza 13 maja 2014 20:11
0 0 0
Czesi jakiś już czas mają pomysł na sprzedawanie aut, które reklamują jako większe niż są w rzeczywistości. Myślałem, że coś mocniejszego wypuścili. Można poczytać, że VW ma pokazać bliźniaczego Up! w wersji GT. Jednak silnik 1.2TSI. Moc koło 110KM, czy coś podobnego. To już ma większy sens.
Gość 13 maja 2014 20:11
1 1 0
Ale co tu porównywać. Przecież Smarta w tej cenie nie kupisz, bo za mało, a mimo wszystko ludzie się na niego decydują bo ważniejsze niż rozmiar i dynamika mają dla nich inne wartości. Renault....cóż jeżdżę nim na co dzień, tą wersją którą wymieniłeś i muszę przyznać...że jest czerstwa w środku. Przecierają mi się siedzenia już powoli, plastiki są takie jak w cliówce i ogólnie mogę powiedzieć, że jeśli ktoś szuka praktycznego pojazdu to polecam meganke, ale jeśli chce fajnego...to niech szuka czegoś innego.
Gość 13 maja 2014 20:11
0 0 0
Podaj proszę jednego FAJNEGO kompakta w tej cenie... ;) Łapie się na to w sumie chyba tylko Bravo po ostatniej obniżce.
Gość 13 maja 2014 20:11
2 2 0
Już Fabia jest tańsza od tego.
Gość 13 maja 2014 20:11
3 3 0
trzeba być niedorobionym żeby za tyle kasy ten awaryjny badziew kupić
k55 13 maja 2014 20:11
3 3 0
Zdecydowanie wolałbym Bravo niż Citigo w wersji sport
Gość 13 maja 2014 20:11
3 3 0
jakie tandetne naklejki dali, wygląda to tragicznie, normalnie lata 90 mi się przypominają. Tragedia
Gość 20 czerwca 2013 10:28
0 0 0
Citigo w Europie nie rob już takiej furory jak Octavia czy Fabia, mając jako konkurenta bliźniaka UPa który jest chyba o 500 zł drozszy wiec muszą coś wymyslić zeby przyciągnac klienta
Sabina 20 czerwca 2013 07:21
0 0 0
Rzeczywiście to duży przerost formy nad treścią. Lepiej sobie dać spokój. A jak ktoś chce koniecznie miejskie auto w usportowionej wersji to niech poczeka na Volkswagena GT Up! który ma debiutować jeszcze w tym roku (silnik 1,0 TSI 110 KM)