31.08.2011 02:00 | | #wideo#

Oto oszczędny silnik przyszłości!

Dwa tłoki w jednym cylindrze. Mniejsze spalanie, wyższa moc.

Z tym, że dni klasycznych silników są już policzone, zgadzają się właściwie wszyscy przedstawiciele świata motoryzacji. Nikt jednak nie jest pewny, w którym kierunku mają dalej podążać inżynierowie. Jedni jako najbardziej przyszłościowe wskazują hybrydy, inni - pojazdy elektryczne, a jeszcze inni, zamiast zmieniać całą architekturę silników, stawiają na alternatywne źródła ich zasilania, na przykład wodór lub biopaliwa. Do walki o opracowanie najlepszego (a jednocześnie pozwalającego firmie zarobić najwięcej na sprzedaży patentów) systemu napędzania pojazdu przystępują nie tylko duże koncerny, lecz także małe firmy liczące na sukces ze względu na świeży sposób myślenia.

Warto zwrócić uwagę na jedną z tych małych firm - EcoMotors. Przedstawiła ona wyjątkowo ciekawy projekt silnika o dwóch tłokach pracujących w jednym cylindrze.

[WF=7rbUZbcgZRK#]

Inspiracją do stworzenia nowego silnika były motory w przedwojennych samolotach, w których zastosowano podobne rozwiązania. Wtedy jednak precyzja wykonania silników nie była najlepsza, co skutkowało ich dużą awaryjnością i zaniechaniem produkcji.

W dzisiejszych czasach tego typu silnik ma jednak rację bytu. Odpowiednio dopracowana konstrukcja sprawia, że jest on prawie o połowę sprawniejszy od tradycyjnego silnika. W efekcie z podobnej pojemności możemy nie tylko uzyskać większą moc, ale i jednocześnie obniżyć spalanie, bo paliwo wykorzystywane jest efektywniej. Ponadto silniki takie mają znacznie większy moment obrotowy, co dodatkowo poprawia przyjemność z jazdy samochodem w nie wyposażonym.

EcoMotors bada kilka różnych wariantów silnika, sprawdzając zarówno odmiany benzynowe, jak i napędzane olejem napędowym. Opracowano także koncepcję pozwalającą w łatwy sposób dostosować architekturę motoru do wymagań odbiorcy; kilka silników można łączyć razem, tworząc konstrukcję cztero-, sześcio-, a nawet ośmiocylindrowe.

Co najważniejsze w wypadku nowych silników, koszty ich wytworzenia, w przeciwieństwie do innych rozwiązań pokroju hybrydy, są porównywalne, a nawet niższe niż tradycyjnych silników. Nie ma w nich na przykład wymagającej skomplikowanej obróbki głowicy.

Prace nad nowym silnikiem są w zasadzie na ukończeniu, a firma zapowiedziała, że już podpisała pierwsze umowy z producentami pojazdów, nie chce jednak ujawniać nazw swoich wspólników. Wiemy jedynie, że w przyszłym roku chińskie skutery otrzymają nowe silniki. Potem trafią najprawdopodobniej do pojazdów dostawczych jednego z dużych wschodnich koncernów.

Co ciekawe, jedną z osób stojących za pomysłem EcoMotors jest założyciel Microsoftu Bill Gates, który planuje nie tylko solidnie zarobić na firmie, lecz także przyczynić się do zmniejszenia emisji szkodliwych zanieczyszczeń.

Uwaga na "bezwypadkowego" Mercedesa! Bity z przodu i z tyłu
Tata i syn już nie pojeżdżą: pędzili ponad 100 km/h za szybko (wideo)!

Dodaj komentarz

Komentarze

Zgłoś Gość 30.08.2011 15:07
A może przydałoby się napisać coś więcej?
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 15:10
Gość A może przydałoby się napisać coś więcej?
Tlok 1: Kalkosiński Tlok 2: Kartasinski ;p
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 15:13
jaka przyszłość? Jaka nowość? Tego typu silniki były już stosowane ponad pół wieku temu!!!
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 15:15
hahaha, co to za artykuł.....
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 15:17
Gość hahaha, co to za artykuł.....
no co? tylko o polowe ktorszy niz zwykle ;p przynajmniej zdjecie na temat !
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 15:25
tak, pol wieku temu, w sowieckich czolgach ;)
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 16:15
najdłuższy artykuł autokraty kartoś&kolkoś technology
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 16:25
Dwa obrazki, zupełnie różne i zero opisu. Po prostu miszczostfo ;)
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 16:27
juz zeszliscie na psy totalnie razem z o2
0 | 0
Odpowiedz |
Zgłoś Gość 30.08.2011 16:32
Gość tak, pol wieku temu, w sowieckich czolgach ;)
nie kreyunie niemiecki silnik lotniczy i to diesel :P
0 | 0
Odpowiedz |