PB95 5,43
PB98 5,71
ON 5,29
LPG 2,57
23 stycznia 2007 01:00

Pierwsza jazda: Nowa Skoda Fabia

Opłacało się spędzić kilka godzin w samolocie do Portugalii- jako jedni z pierwszych prezentujemy zdjęcia i wrażenia z jazdy nową Skodą Fabią.



Za nasz poligon doświadczalny posłużyły drogi w okolicy miejscowości Faro. Na krętych i ciekawych asfaltach mogliśmy sprawdzić w praktyce czy, i jak bardzo, posunęli się do przodu nasi czescy sąsiedzi.



Fabia, tak samo jak Roomster, prezentuje nowe podejście Skody do małych samochodów. Odważna jak na stonowaną do tej pory markę stylizacja z całą pewnością przypadnie do gustu młodszym użytkownikom - szczególnie w ciekawej opcji lakierowania a'la Mini z białym dachem. Wyraźnie można znaleźć w bryle samochodu nawiązania do małych Renault (tylne światła) czy Suzuki (przednie słupki lakierowane na czarno), całość prezentuje się jednak oryginalnie i świeżo.



Wnętrze Fabia dzieli z Roomsterem - wygląda schludnie i przyjemnie, szczególnie w przypadku jasnej tapicerki. Fotele w podstawowych wersjach nie są najwygodniejsze, w lepiej wyposażonych nie będziemy za to narzekać. W stosunku do poprzedniczki znacznie zwiększyła się ilość miejsca w środku, choć z tyłu, ze względu na wysoki środkowy tunel, lepiej podróżować w 2 osoby.



Przewieziemy też więcej bagażu - bagażnik ma teraz 300 litrów pojemności. Świetne pierwsze wrażenie sprawia jakość użytych materiałów - tworzywo jest bardzo podobne do tego w Octavii czy Golfie. W wyższych wersjach na uwagę zasługuje też bardzo miła tapicerka (również skórzana).



Dostępnych będzie 7 wersji silnikowych, w tym nowe wersje 1,2 HTP (przedstawiciele handlowi się ucieszą) o mocach 60 i 69 KM. Ciekawsze silniki to na pewno benzynowe 1,4 85 KM i 1,6 o mocy 105 KM i diesle 1,4 69 i 80 KM oraz 1,9 105 KM. W Fabii dostępna jest również nowa - według opinii kolegów, którzy nią jeździli, bardzo przyjemnie działająca - automatyczna skrzynia biegów.



Naszą trasę testową pokonaliśmy samochodem z silnikiem 1,6. Zapewnia on całkiem przyzwoite osiągi i nie daje powodów do narzekań. Na pewno nie jest to samochód sportowy, jednak 105-konny motor pozostawia rezerwę mocy i przyspieszenia. W mieście sporym plusem będzie dobra elastyczność silnika - ciągnie od 1 000 obrotów, na trasie natomiast w samochodzie już od 120-140 km/h robi się głośno. Całe szczęście w moim egzemplarzu zamontowano bardzo dobre radio (choć nie był to najwyższy model). Bez wątpienia jest to jeden z lepszych systemów audio w samochodach tej klasy.



Fabia na górskich drogach była stabilna. Przyciśnięta do muru" (przede mną jechał znany rajdowiec Tomasz Czopik) wyraźnie stawała się podsterowna, jednak szybko i dobrze reagowała na korekty toru jazdy. Nie jest to pojazd stworzony do sportowej jazdy, ale margines bezpieczeństwa jest dosyć duży.



Wiele dyskusji na postojach dotyczyło zawieszenia. Dla jednych było za twarde, dla innych za miękkie. Z moich spostrzeżeń wyniki, że wynikało to z dosyć twardej charakterystyki dobicia i nieco bardziej miękkiej odbicia oraz sporego skoku. W praktyce działa to tak, że dobrze czuć samochód na drodze, a nierówności wybierane są sprawnie, choć wyczuwalnie.



Fabia to kawał dobrej roboty, który może rywalizować o miano samochodu "trendy" z pojazdami francuskimi czy japońskimi.

test skoda fabia fabia skoda

128Komentarze

pieto 13 maja 2014 18:35
0 0 0
Buraki krytykujecie fabie bo was po prostu na nia nie stac.Jezdzicie starymi złomami i kazdy nowy i zarazem lepszy samochód bedzie waszym zdaniem gorszy i beznadziejny!!
slavc79 13 maja 2014 17:47
0 0 0
A ja ją wygrałem wczoraj i sobie pojeżdżę hehe
gość 13 maja 2014 17:42
0 0 0
ja tym czymś od tygodnia śmigam i dam wam radę. Nie kupujcie tego !!!!! Silnik 1.4 diesel (dzwięk jak w TICO) tapicerka trzeszczy, kolano obija się o deskę rozdzielczą, sodoma i gomora. Mam 192 cm wzrostu i wsiadanie i wysiadanie to sztuka, nie mówiąc o jezdzie. Auto kupiła firma ale dochodzę do wnosku że zrobiła to złośliwie.PORASZKA!!!
kercio 13 maja 2014 17:38
0 0 0
zaje fajna fura ta skoda
Tobey 13 maja 2014 17:35
0 0 0
stara fabia byka ladniejsza
gość 13 maja 2014 17:11
0 0 0
Miałem okazje ją oglądnąć.Krótko mówiąc w środku plastik,plastik i jeszcze raz plastik
gość 13 maja 2014 16:58
0 0 0
no mi sie wydaje, ze wlasnie marzeniem konstruktorow jest wlasnie to, by to auto stalo sie hitem sprzedazy...no bedzie ciezko, ale wszystko zalezy od ceny... bo jesli to nie bedzie kosztowalo np. mniej niz Grande Punto, to ktore auto byscie wybrali?
znawca 13 maja 2014 16:57
0 0 0
TO NIE FABIA ILE MASZ LAT? 3?
gutek29 13 maja 2014 16:57
0 0 0
Jedna został bym przy ostatniej sylwetce tej marki ponieważ ta prezentowana nie podoba mi się
MarioCallino 13 maja 2014 16:57
0 0 0
Ja tu widze kolejny przebój handlowy na polskim rynku. Dla polskich klientów nie wazne jak bedzie wygladał ani co mial wazne ze bedzie tani - polscy klienci salonow samochodowych to w 80% klienci bez polotu finezji - oni nie kupuja samochodow tylko rabaty. Dzieki temu tanie samochody w wersjach podstawowych sprzedaja sie najlepiej.
gość 13 maja 2014 16:57
0 0 0
ej nie no tragedia żeby koncern vw pozwolił na wypuszczenie takiego brzydactwa łeee.........
Fazerro 13 maja 2014 16:57
0 0 0
Po primo Roomster jest odmiana Fabii tak jak renault Scenic jest wyższą odmiana Meganki od tyle. Po secondo Stylistyka to rzecz gust ale w nowej Fabii jest świerza i nowoczesna jasne ze do nowego Civa sie nie umywa ale to dwa rozne podejscia, Poczekajcie az Skoda wypusci z klatki Joystera ktory jest adresowany do młodych ludzi,a Fabia od samego poczatku byla nacechowana skromnoscia ale i niezawodnoscia co przyciagalo Dojzalsza klientele - i tyle.
gościu 13 maja 2014 16:57
0 0 0
ja bym wolał VW polo, corse, grande punto czy clio. te auto powinno byc wieksze to bedzie klapa
gość 13 maja 2014 16:56
0 0 0
przód-jak roomster, wnętrze pod fiata, tył mi się podoba, a z boku troszkę suzuki swift, które jest jednak zdecydowanie ładniejsze
Witek 23 13 maja 2014 16:56
0 0 0
w sumie całkiem ok autko choc brak nowoczesnych i mocnych silnikow vw przydał by sie jakis 1.6 fsi 1.4 (tsi) lub 2.0 tdi.Liczę że przy produkcji rs-a pomysla o tych motorach
Poprzednia Następna 1 2 3